Vanligaste frågor
Produktinfromation
Hur vet jag vilken storlek är rätt för mig?
Du kan hitta mera produktspecifika mått vid “Ytterligare information” på produktsidan. Du kan också använda vår allmänna storleksguide.
Var kan jag hitta mer specifika skötselråd för olika produkter?
Vi har samlat en guide om hur du tar hand om dina kläder på våra Material och Skötsel sidor. Där kan du hitta tips på hur du kan ta hand om produkter, t.ex. kavajer, kashmir och silke.
Några frågor?
Du kan kontakta oss via vår kontaktsida! Vi hjälper dig gärna.
Betalningar & Rabattkoder
Jag har ett presentkort från er butik i Helsingfors. Kan jag använda det på nätet?
Vi har nyligen ändrat vårt presentkortssystem. Om du har köpt ditt presentkort efter 20/4/2023 är kortet automatiskt tillgängligt både online och i butik. Om du har köpt det tidigare och har problem med att göra en beställning på nätet eller i butiken, vänligen kontakta oss.
Hur använder jag en rabattkod?
Du kan få en rabattkod som ger dig ett erbjudande på ditt köp genom att aktivera koden i varukorgen och "Till Kassan". Ange koden i fältet Rabattkod och tryck på knappen “Tillämpa”.
Observera att användningen av en rabattkod kan vara begränsad till vissa produkter och är giltig endast under en begränsad tid. Koden kan inte heller användas för tidigare köp eller kombineras med andra erbjudanden.
Jag använde en engångs rabattkod på en prokudt som jag returnerade. Kan jag använda samma kod igen?
Du kan inte återanvända en engångs rabattkod, oberoende om du har returnerat originella beställningen eller inte.
Returer & Byten
Jag har fått en defekt produkt. Vad ska jag göra?
Vi beklagar att du fått en defekt produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst antingen via
formuläret via vår Kundtjänst sida
per e-post: customerservice@andiata.fi
per telefon: +46 812 118 507 (Mån – Fre, 10-14 finsk tid).
Vänligen ange ditt ordernummer, produkten och hur produkten är felaktig. Du kan också bifoga bild på den defekta varan via e-post.
Jag har fått fel produkt. Vad ska jag göra?
Vi beklagar att du fått fel produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig få rätt produkt. Du kan kontakta oss:
via formuläret på vår Kundtjänst sida
e-post: customerservice@andiata.fi
telefon: +46 812118507 (mån–fre, 10-14 finsk tid)
Kan jag byta storlek eller produkt på min beställning?
Vi kan inte göra några byten. Om du önskar en annan produkt ombeds du att skicka den beställda produkten i retur och göra en ny beställning på önskad produkt. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning.
Jag fick inte en förbetald returetikett eller returblankett. Vad ska jag göra?
Du kan be om en ny returblankett och förbetald returetikett via vår Kundtjänst.
Kan jag returnera ett paket med vilken kurir som helst?
Alla beställningar måste skickas med samma kurir som paketet originellt skickats med.
Kan jag returnera flera beställningar i samma paket?
Ja, det kan du. Att returnera alla beställningar i samma paket är ett miljövänligare alternativ.
Kan jag annullera min beställning?
You cannot cancel the order if it has been processed already. Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.
Hur lång tid tar det att få en återbetalning?
Din återbetalning kommer att behandlas inom tre dagar efter att vi har tagit emot din retur på vårt lager. Observera att om du valt annat än det billigaste fraktalternativet, återbetalar vi inte den överskridande summan av fraktkostnaden, såvida du inte har fått en felaktig eller defekt vara.
Observera att det kan ta 2-14 arbetsdagar innan återbetalningen visas på ditt kontoutdrag. Detta beror på vilken betalningsmetod du har använt och ligger utanför vår kontroll. Om du har valt att betala med kreditkort kommer din återbetalning att krediteras till samma kort som användes när beställningen gjordes. I vissa fall kan vi inte göra detta, om kortet nekas, spärras eller har gått ut. Om du inte har fått din återbetalning inom den förväntade tiden kan du kontakta Klarna eller PayPal, beroende på vilken betalningsmetod du ursprungligen valde.
Beställningar & Leverans
Kan jag göra ändringar till en bekräftad beställning?
Om du har betalat din beställning och fått ett bekräftelsemeddelande av oss kan vi tyvärr inte göra några ändringar till beställningen. Vill du annullera din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post customerservice@andiata.fi eller per telefon +46 812 118 507 (mån-fre, 10–14 finsk tid)
Jag kan inte hämta upp mitt paket i tid. Kan jag be om att skjuta upp leveransen?
Vi kan på begäran skjuta upp normalpris beställningar med tre arbetsdagar. Leveransen kan inte skjutas upp av reaprodukter.
Vad händer om jag inte hämtar upp mitt paket?
Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det tillbaka till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.
Måste jag betala imortavgifter för min beställning?
När du befinner dig utanför EU exkluderas moms (24%) automatiskt från produktpriserna. Vänligen beakta att om du beställer utanför EU kommer du att ansvara för eventuella importavgifter, såsom importtullar, och skatter.
Hittar du inte den information du sökte efter? Vänligen kontakta vår Kundtjänst så hjälper vi dig så fort som möjligt.
PER E-POST
customerservice@andiata.fi
PER TELEFON
Online beställningar (mån–fre, 10–14 finsk tid): +358 505535338