Svar på dina vanligaste frågor

Produktinformation

Hur vet jag vilken storlek är rätt för mig?

Om du är osäker på din storlek kan du använda vår “Vad är min storlek?” för att få en rekommendation på den storlek som mest sannolikt passar dig bäst.

Du kan hitta mera produktspecifika mått vid “Ytterligare information” på produktsidan. Du kan också använda vår allmänna storleksguide

Var kan jag hitta mer specifika skötselråd för olika produkter?

Vi har samlat en guide om hur du tar hand om dina kläder på våra Material och Skötsel sidor. Där kan du hitta tips på hur du kan ta hand om produkter, t.ex. kavajer, kashmir och silke. 

Betalningar & Rabattkoder

Hur använder jag en rabattkod?

Du kan få en rabattkod som ger dig ett erbjudande på ditt köp genom att aktivera koden i varukorgen. Ange koden i fältet Rabattkod och tryck på knappen “Lägg till rabattkod”.

Observera att användningen av en rabattkod kan vara begränsad till vissa produkter och är giltig endast under en begränsad tid. Koden kan inte heller användas för tidigare köp eller kombineras med andra erbjudanden.

Jag använde en engångs rabattkod på en produkt som jag returnerade. Kan jag använda samma kod igen?

Du kan inte återanvända en engångs rabattkod, oberoende om du har returnerat originella beställningen eller inte.

Beställningar & Leverans

Jag vill göra en förbeställning. Varför kan jag inte lägga till flera storlekar eller andra produkter i samma varukorg?

Förbeställda produkter visar det beräknade tillgänglighetsdatumet och har ett “förbeställning”-alternativ istället för alternativet “lägg till i varukorgen”.

På grund av detta, måste alla förbeställda produkter beställas i separata beställningar. Därför kan du inte beställa två olika storlekar i samma beställning, eller kombinera en förbeställd produkt och en direkt tillgänglig produkt i samma beställning.

Kan jag få paketinslaging till min beställning?

Ja, det kan du få. Du kan skriva önskan om paketinslagning när du gör beställningen vid “meddelanden”. Vi paketererar beställningen i ett snyggt Andiata paket.

Kan jag göra ändringar till en bekräftad beställning?

Om du har betalat din beställning och fått ett bekräftelsemeddelande av oss kan vi tyvärr inte göra några ändringar till beställningen. Vill du annullera din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post customerservice@andiata.fi
eller per telefon +46 812 118 507 (mån-fre, 10–14 finsk tid)

Jag kan inte hämta upp mitt paket i tid. Kan jag be om att skjuta upp leveransen?

Vi kan på begäran skjuta upp normalpris beställningar med tre arbetsdagar. Leveransen kan inte skjutas upp av reaprodukter.

Vad händer om jag inte hämtar upp mitt paket?

Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det tillbaka till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.

Vad händer om jag inte hämtar upp mitt paket?

Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det tillbaka till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.

Måste jag betala imortavgifter för min beställning?

När du befinner dig utanför EU exkluderas moms (24%) automatiskt från produktpriserna. Vänligen beakta att om du beställer utanför EU kommer du att ansvara för eventuella importavgifter, såsom importtullar, och skatter.

Returer & Byten

Jag har fått en defekt produkt. Vad ska jag göra?

Vi beklagar att du fått en defekt produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst antingen via

formuläret via vår Kundtjänst sida
per e-post: customerservice@andiata.fi
per telefon: +46 812 118 507 (Mån – Fre, 10-14 finsk tid).

Vänligen ange ditt ordernummer, produkten och hur produkten är felaktig. Du kan också bifoga bild på den defekta varan via e-post. 

Jag har fått fel produkt. Vad ska jag göra?

Vi beklagar att du fått fel produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig få rätt produkt. Du kan kontakta oss:

via formuläret på vår Kundtjänst sida

e-post: customerservice@andiata.fi
telefon: +46 812118507 (mån–fre, 10-14 finsk tid)

Kan jag byta storlek eller produkt på min beställning?

Vi kan inte göra några byten. Om du önskar en annan produkt ombeds du att skicka den beställda produkten i retur och göra en ny beställning på önskad produkt. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning. 

Jag fick inte en förbetald returetikett eller returblankett. Vad ska jag göra?

Du kan be om en ny returblankett och förbetald returetikett via vår Kundtjänst.

Kan jag returnera ett paket med vilken kurir som helst?

Alla beställningar måste skickas med samma kurir som paketet originellt skickats med.

Kan jag returnera flera beställningar i samma paket?

Ja, det kan du. Att returnera alla beställningar i samma paket är ett miljövänligare alternativ.

Hittar du inte den information du sökte efter? Vänligen kontakta vår Kundtjänst så hjälper vi dig så fort som möjligt. 

PER E-POST
 
PER TELEFON
 
Online beställningar (mån–fre, 10–14 finsk tid): +46812118507