Svar på dina vanligaste frågor

Produktinformation

Om du är osäker på din storlek kan du använda vår “Vad är min storlek?” för att få en rekommendation på den storlek som mest sannolikt passar dig bäst.

Du kan hitta mera produktspecifika mått vid “Ytterligare information” på produktsidan. Du kan också använda vår allmänna storleksguide

Vi har samlat en guide om hur du tar hand om dina kläder på våra Material och Skötsel sidor. Där kan du hitta tips på hur du kan ta hand om produkter, t.ex. kavajer, kashmir och silke. 

Betalningar & Rabattkoder

Du kan få en rabattkod som ger dig ett erbjudande på ditt köp genom att aktivera koden i varukorgen. Ange koden i fältet Rabattkod och tryck på knappen “Lägg till rabattkod”.

Observera att användningen av en rabattkod kan vara begränsad till vissa produkter och är giltig endast under en begränsad tid. Koden kan inte heller användas för tidigare köp eller kombineras med andra erbjudanden.

Du kan inte återanvända en engångs rabattkod, oberoende om du har returnerat originella beställningen eller inte.

Beställningar & Leverans

Förbeställda produkter visar det beräknade tillgänglighetsdatumet och har ett “förbeställning”-alternativ istället för alternativet “lägg till i varukorgen”.

På grund av detta, måste alla förbeställda produkter beställas i separata beställningar. Därför kan du inte beställa två olika storlekar i samma beställning, eller kombinera en förbeställd produkt och en direkt tillgänglig produkt i samma beställning.

Ja, det kan du få. Du kan skriva önskan om paketinslagning när du gör beställningen vid “meddelanden”. Vi paketererar beställningen i ett snyggt Andiata paket.

Om du har betalat din beställning och fått ett bekräftelsemeddelande av oss kan vi tyvärr inte göra några ändringar till beställningen. Vill du annullera din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post customerservice@andiata.fi
eller per telefon +46 812 118 507 (mån-fre, 10–14 finsk tid)

Vi kan på begäran skjuta upp normalpris beställningar med tre arbetsdagar. Leveransen kan inte skjutas upp av reaprodukter.

Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det tillbaka till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.

Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det tillbaka till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.

När du befinner dig utanför EU exkluderas moms (24%) automatiskt från produktpriserna. Vänligen beakta att om du beställer utanför EU kommer du att ansvara för eventuella importavgifter, såsom importtullar, och skatter.

Returer & Byten

Vi beklagar att du fått en defekt produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst antingen via

formuläret via vår Kundtjänst sida
per e-post: customerservice@andiata.fi
per telefon: +46 812 118 507 (Mån – Fre, 10-14 finsk tid).

Vänligen ange ditt ordernummer, produkten och hur produkten är felaktig. Du kan också bifoga bild på den defekta varan via e-post. 

Vi beklagar att du fått fel produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig få rätt produkt. Du kan kontakta oss:

via formuläret på vår Kundtjänst sida

e-post: customerservice@andiata.fi
telefon: +46 812118507 (mån–fre, 10-14 finsk tid)

Vi kan inte göra några byten. Om du önskar en annan produkt ombeds du att skicka den beställda produkten i retur och göra en ny beställning på önskad produkt. Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt vid köp på hemsidan. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning. 

Du kan be om en ny returblankett och förbetald returetikett via vår Kundtjänst.

Alla beställningar måste skickas med samma kurir som paketet originellt skickats med.

Ja, det kan du. Att returnera alla beställningar i samma paket är ett miljövänligare alternativ.

Hittar du inte den information du sökte efter? Vänligen kontakta vår Kundtjänst så hjälper vi dig så fort som möjligt. 

PER E-POST
 
PER TELEFON
 
Online beställningar (mån–fre, 10–14 finsk tid): +46812118507