Leverans & Returer

Fraktkostnader & leveranstider

Se våra fraktpriser nedan. Fraktkostnaden för varje land kommer att verifieras i varukorgen. Vi skickar alla beställningar normalt inom tre arbetsdagar efter att vi har fått in dem och leveranstiderna anges i arbetsdagar. Alla beställningar skickas från Helsingfors i Finland.

Vänligen beakta att leveranser kan ta längre tid under kampanj och reaperioder.

Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar över 2 500 KR.

Sverige med PostNord (2-4 vardagar): 90 SEK
– Fri frakt i Sverige är med PostNord

Sverige med DHL Express (2-3 vardagar): 130 SEK
– Leverans direkt till ditt hem eller till en annan plats som du väljer.

Beställer du annanstans än till Sverige? Vänligen besök andiata.com

DHL EXPRESS ODD SERVICE

Läs mer om DHL On Demand Delivery

DHL Express On Demand Delivery (ODD) erbjuder dig möjligheten att välja det leveransalternativ som bäst passar dina behov.

  • När din beställning har skickats får du ett separat leveransmeddelande från DHL Express.
  • DHL ODD kommer att meddela dig via e-post och/eller SMS angående din försändelse och beräknat leveransdatum/-tid. Om tiden inte passar ditt schema kan du anpassa din leverans via DHL ODD. Du kan bestämma hur, var och när leveransen ska ske, på en tid och plats som passar dig bäst.

RETURPOLICY

Du kan returnera produkterna i din beställning inom 14 dagar från leveransdatumet. Villkoren för returen är att produkten ska vara oanvänd och prislappen och etiketter ska vara kvar.

Vi erbjuder kostnadsfria returer och en förbetald returetikett med din beställning. Ett returpaket kan innehålla flera varor eller beställningar.

Observera att om du valt annat än det billigaste frakt alternativet, återbetalar vi inte den överskridande summan av fraktkostnaden, såvida du inte har fått en felaktig eller defekt vara.

Att paketet inte hämtas ut räcker inte för att annullera din beställning. Om paketet inte hämtas och transportören returnerar det till vårt lager, tar vi ut en returavgift på 100 SEK.

Inom EU

Observera att om du har gjort din beställning inom Europeiska unionen, måste du också returnera den inom Europeiska unionen.

Från andra länder

Returnerar du från ett annat land än Sverige? Vänligen besök andiata.com.

Allmänna instruktioner för retur
  • Din beställning kommer med en returblankett. Bifoga den ifyllda returblanketten med returorsak i returpaketet.
  • Vi rekommenderar att du packar produkten i samma förpackning som den skickades i.
  • Behåll kvittot tills återbetalningen är bekräftad. När vi har tagit emot returen skickar vi en bekräftelse till dig via e-post.
  • Om du vill returnera en produkt som du har köpt med ett presentkort kommer vi att göra återbetalningen av ditt köp till ett presentkort. På så sätt kan du återanvända detta belopp på din nästa beställning.
  • När du betalar med faktura kommer den eller de produkter som du har returnerat att strykas från din faktura.  Vi skickar ingen ny faktura, utan din faktura kommer att uppdateras i samband med återbetalningen och du kan då betala fakturan. Om du betalar det återstående beloppet innan vi har bekräftat din återbetalning kommer Klarna att skicka dig ett återbetalningsformulär. Om du redan har betalat hela fakturan före återbetalningen kommer du att kontaktas av Klarna för återbetalning inom 30 dagar.

Hur du returnerar din beställning

Retur med PostNord:
  1. Fyll i returblanketten som du fick med din beställning. Om du inte hittar din returblankett kan du få en ny från vår Kundtjänst.
  2. Packa den oanvända varan/varorna och returblanketten i samma paket som din beställning skickades i.
  3. Sätt den förbetalda returetiketten som medföljer originalförsändelsen på ditt paket.
  4. Lämna in din retur på närmaste PostNord-ombud:
    https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle
DHL Express-returer:
  1. Fyll i returblanketten som du fick med din beställning. Om du inte hittar din returblankett kan du få en ny från vår Kundtjänst.
  2. Packa den eller de oanvända varorna och returblanketten i samma paket som din beställning skickades i.
  3. Sätt den förbetalda returetiketten som medföljer originalförsändelsen på ditt paket.
  4. Hitta närmaste DHL-ombud där du kan lämna in din retursändning: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/ eller gå till https://mydhl.express.dhl och ordna en hämtning.
Byte

Om du vill byta ut en vara som du köpt i vår webbshop ska du returnera den oönskade varan och göra en ny beställning online. Om du inte hittar den storlek eller produkt du söker kan du kontakta vår kundtjänst.

Återbetalning

Din återbetalning kommer att behandlas inom tre dagar efter att vi har tagit emot din retur på vårt lager.  Observera att om du valt annat än det billigaste fraktalternativet, återbetalar vi inte den överskridande summan av fraktkostnaden, såvida du inte har fått en felaktig eller defekt vara. Alla betalningar och återbetalningar i vår webbutik hanteras av Klarna eller PayPal.

Observera att det kan ta 2-30 arbetsdagar innan återbetalningen visas på ditt kontoutdrag. Detta beror på vilken betalningsmetod du har använt och ligger utanför vår kontroll. Om du har valt att betala med kreditkort kommer din återbetalning att krediteras till samma kort som användes när beställningen gjordes. I vissa fall kan vi inte göra detta, om kortet nekas, spärras eller har gått ut. Om du inte har fått din återbetalning inom den förväntade tiden kan du kontakta Klarna eller PayPal, beroende på vilken betalningsmetod du ursprungligen valde.